06 października 2020
Tarcza Antykryzysowa – Obsługa w systemach Humansoft
06 października 2020
Tarcza Antykryzysowa – Obsługa w systemach Humansoft
Informujemy, że wersja 3.66, która została wydana w połowie kwietnia zawiera zmiany dostosowujące nasze systemy do założeń tzw. Tarczy Antykryzysowej COVID-19, wynikające z:
- Ustawy z dnia 31 marca 2020 roku o zmianie niektórych ustaw w zakresie systemu ochrony zdrowia związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
- Ustawy z dnia 31 marca 2020 roku o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.
Nowe rozwiązania w systemach Humansoft:
- Kwarantanna – wprowadzono możliwość rejestracji nieobecności pracownika z powodu kwarantanny oraz automatyczne uwzględnienie tej nieobecności podczas obliczenia wynagrodzenia. W wypłacie, w zależności od ilości dni wcześniejszych nieobecności chorobowych w roku, program naliczy wynagrodzenie za czas choroby lub zasiłek chorobowy.
- Obniżenie wymiaru etatu o 20% – w związku z możliwością obniżenia o 20% wymiaru etatu i wynagrodzenia pracownikom w wyniku następstw COVID-19, została dodana funkcjonalność, która pozwala seryjnie wykonać te czynności w programie.
- Przestój ekonomiczny – wprowadzono możliwość rejestracji przestoju ekonomicznego spowodowanego wystąpieniem COVID-19 i automatyczne naliczenie za ten okres wynagrodzenia w wysokości 50% lub większej dotychczasowej stawki pracownika.
- Zmiany w zakresie badań lekarskich – zostały dodane nowe opcje w programie umożliwiające wydłużenie daty terminu ważności badań wstępnych, okresowych i kontrolnych, których ważność upłynęła po 7 marca 2020 roku.
- Zmiany w orzecznictwie o niepełnosprawności – umożliwiono obsługę rejestracji wydłużenia okresu ważności orzeczenia o niepełnosprawności wydanego na czas określony, którego termin ważność upływa w terminie od dnia wejścia w życie ustawy o przeciwdziałaniu COVID-19.
Obsługa pliku JPK-VDEK w systemach Humansoft
Informujemy również, że w ramach dbałości o dostarczanie z wyprzedzeniem aktualizacji naszych systemów do zmian w przepisach, wersja 3.66 obsługuje także:
- Plik JPK_VDEK – który ma za zadanie połączyć jednorodną formę deklaracji podatkowych VAT oraz ewidencji VAT podatnika. Dokument ten będzie zatem podstawą rozliczenia podatkowego dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Plik kontrolny JPK_VDEK został opracowany w wersji miesięcznej i kwartalnej.
Przeczytaj także