System ERP dla handlu i dystrybucji
HermesSQL pozwala uzyskać doskonałe rezultaty w obszarze sprzedaży i obsługi klientów. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom pomaga działom handlowym osiągnąć większą wydajność, szybciej realizować zamówienia i sprawniej wysyłać towary.
Współpracuje ze sklepem internetowym, platformą B2B i BaseLinker – wspierając także sprzedaż w kanałach B2C i B2B.
Najważniejsze funkcje
Sprzedaż detaliczna i hurtowa
sprzedaż w PLN i walutach obcych, promocje, rabaty, gazetki promocyjne, cenniki indywidualne, rabaty potransakcyjne, obsługa urządzeń fiskalnych, terminali płatniczych (Polcard), panel do sprzedaży detalicznej, obsługa przedstawicieli handlowych
Sprzedaż internetowa
integracja ze sklepem internetowym Humansoft e-Sklep, platformą B2B, BaseLinker, wysyłanie z poziomu programu produktów, import zamówień internetowych do systemu, aktualizacja stanów magazynowych
Zamówienia i Rezerwacje
zapytania, oferty, zamówienia, obsługa rezerwacji, rezerwacje czasowe, bilanse zamówień, rozbudowane analizy zamówień
Integracja z kurierami
integracja z kurierami m.in.: DPD Polska, INPost, FedEx, Poczta Polska, generowanie listu przewozowego, drukowanie etykiet na paczki, protokołu odbioru paczek, automatyczne zamawianie kuriera, obsługa crossellingu
EDI
obsługa współpracy z sieciami handlowymi i jednostkami administracji publicznej, eksport/import dokumentów w formatach XML oraz PEPPOL, awizo wysyłki
CRM
obsługa kontaktów z klientami, przydzielanie zadań, obsługa powiadomień, kalendarz zadań, statusy, priorytety
Powiadomienia e-mail i sms
obsługa cyklicznych powiadomień i raportów; tworzenie własnych powiadomień; automatyczne powiadomienia do klientów np. o realizacji zamówień, promocjach czy płatnościach
Plany sprzedaży
konfiguracja i śledzenie wykonania planu sprzedaży pod kątem obrotów firmy lub handlowca, widoki analityczne planu sprzedaży
Analizy i Raporty
analizy statystyczne, porównawcze, chodliwości, ilościowe, wartościowe, controlling sprzedaży, analizy BI
Obsługa kurierów
Integracja programu z systemami firm kurierskich, takimi jak DPD i InPost, FedEx, Poczta Polska zapewnia szybką i wygodną obsługę wysyłania paczek, bez logowania się do witryny internetowej kuriera.
Z poziomu systemu HermesSQL wygenerujesz list przewozowy oraz wydrukujesz etykiety na paczki, protokół odbioru paczek a nawet zamówisz kuriera.
Sprzedaż detaliczna
Program posiada dedykowany panel za pomocą, którego sprawnie obsłużysz klientów detalicznych.
Umożliwia szybkie wystawienie paragonu lub faktury oraz rejestrację różnych form zapłaty – gotówka, karta, przelew itp.. Współpracuje z ekranami dotykowymi i czytnikami kodów kreskowych przyspieszającymi proces obsługi klientów.
Raporty i analizy
W systemie HermesSQL dostępnych jest wiele gotowych zestawień i analiz jak historia sprzedaży klienta, obroty klienta, analiza statystyczna sprzedaży, chodliwości i wiele innych, które będą pomocne w bieżącej pracy.
Dodatkowo program współpracuje z aplikacją Humansoft Busieness Intelligence opartą na platformie QlikSense, która posiada gotowe analizy z zakresu controllingu sprzedaży. Dzięki nim można analizować, kontrolować i prognozować sprzedaż.
Jeszcze więcej możliwości
Sprzedaż w PLN i walutach
HermesSQL zapewnia pełną obsługę procesów sprzedaży, począwszy od zarejestrowania zapytania ofertowego, oferty, zamówienia aż do wystawienia faktury.
Realizuje wszystkie typy transakcji handlowych występujące w obrocie krajowym i zagranicznym. Obsługuje więc: faktury krajowe, zaliczkowe, korygujące, paragony, noty handlowe, faktury eksportowe, dokumenty SAD, wewnątrzunijne faktury sprzedaży (WDT i WDU) oraz inne dokumenty złotówkowe i walutowe.
Zamówienia i rezerwacje
W programie ofertę przekształcisz w zamówienie klienta i zarezerwujesz towary. Rezerwację można określisz czasowo z podaniem daty i godziny blokady, po których program zwolni zarezerwowane produkty. W przypadku braku towaru na magazynie, na podstawie zamówienia klienta wygenerujesz odpowiednie zamówienie do dostawcy.
Towar można rozchodować z magazynu wg. metody LIFO, FIFO, FEFO lub za pomocą wskazywania dostaw.
Promocje, programy lojalnościowe
Klienci uwielbiają promocje. Dlatego w systemie zorganizujesz akcje promocyjne stosując okresowe obniżki lub konkretne ceny na towary lub grupy asortymentowe.
Z programu wydrukujesz także gazetki promocyjne lub wyślesz je drogą elektroniczną do klientów. System obsługuje również systemy lojalnościowe oparte na naliczaniu punktów i wymianie ich na bonusy. Do identyfikacji klientów można wykorzystać karty identyfikacyjne, które dodatkowo zbierają informacje o punktach.
Plan sprzedaży
W programie stworzysz plan sprzedaży na bieżący rok. Będziesz mógł na bieżąco śledzić jego realizację pod kątem obrotów firmy lub handlowca.
Duże możliwości konfiguracji planu umożliwią dopasowanie go do przyjętej w firmie strategii sprzedaży. Plan sprzedaży dla handlowca można założyć wartościowo wg grupy towarów, jednego artykułu, grupy klientów lub wybranego odbiorcy. Wyniki realizacji planu obejrzysz na czytelnych wykresach, a w razie potrzeby, możesz je wyeksportować do Excela.
Terminale płatnicze
HermesSQL współpracuje z terminalami płatniczymi. Dzięki temu kwoty przesyłane są z programu do terminala bezpośrednio w procesie sprzedaży, bez potrzeby manualnego ich wprowadzania.
Obsługuje płatności kartą, zbliżeniowe oraz za pomocą BLIK a także zwrot środków płatniczych na kartę.
Obsługa EDI
EDI zapewnia szybką i bezpieczną wymianę danych, którą wykorzystują m.in.: duże sieci handlowe we współpracy z dostawcami.
Dzięki obsłudze EDI możesz w odpowiednim formacie (XML, PEPPOL) wyeksportować katalog swoich produktów, faktury sprzedaży, korekty sprzedaży, dokumenty WZ oraz zaimportować zamówienia i faktury zakupu otrzymane od marketów. Dzięki temu skracasz procedury handlowe i możesz szybciej realizować zamówienia.
Integracja z BaseLinker
Sprzedając na Allegro, Amazon, E-BAY, Empik, Erli i innych serwisach aukcyjnych Twoje zamówienia wpłyną do platformy BaseLinker, a stamtąd do systemu HermesSQL.
W ten sposób połączysz sprzedaż z różnych kanałów on-line w jeden zautomatyzowany proces i zmniejszysz koszty ich obsługi.
e-Sklep i Platforma B2B
Korzystając z rozwiązań e-commerce możesz sprzedawać swoje produkty 24 godziny na dobę. Dlatego HermesSQL posiada integrację ze sklepem internetowym Humansoft e-Sklepem oraz Platformą B2B.
Dzięki temu złożone przez klientów zamówienia wpływają bezpośrednio do systemu HermesSQL i na bieżąco aktualizują stany magazynowe oraz rozrachunki. Z kolei produkty do internetowej oferty importowane są z programu HermesSQL.
Powiadomienia e-mail i sms
System automatycznych powiadomień ułatwia codzienne wykonywanie pracy. Powiadomienia możesz wykorzystać do celów własnych, pracowników oraz wysyłania informacji do klientów.
Swoich klientów możesz powiadamiać o etapie realizacji ich zamówień, promocjach lub zaległych płatnościach. Powiadomienia są w pełni konfigurowalne, więc łatwo dostosujesz ich zakres do potrzeb swojej firmy.