Usługi
HermesSQL wspiera firmy usługowe w sprawnym zarządzaniu swoją działalnością. Pozwala uporządkować wewnętrzne procesy związane z obsługą zleceń usługowych, w tym również zleceń serwisowych i reklamacyjnych. Zapewnia pełną kontrolę nad realizacją zleceń oraz szybką i sprawną obsługę klienta.
Doskonale sprawdza się w firmach prowadzących wszelkiego rodzaju usługi, np.: remontowe, instalacyjne, budowlane a także serwisowe typu: naprawa sprzętu AGD/RTV, komputerów czy samochodów.
Najważniejsze funkcje
Obsługa zleceń
zlecenia napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych, zlecenia serwisowe, reklamacje
Depozyt dokumentów
możliwość podpinania pod zlecenie różnego typu dokumentów np. protokołu oraz zdjęć uszkodzeń, naprawianego detalu itp.
Kalendarz
kalendarz zadań dla pracowników, rejestracja czasu pracy pracowników
Powiadomienia e-mail i sms
automatyczne powiadomienia do klientów o zarejestrowaniu zlecenia, stanie zlecenia, zakończeniu zlecenia, możliwości odbioru oraz dowolnych innych powiadomień, w tym także wewnętrznych
Historia zlecenia
zestawienie zużytych materiałów (rozchody wewnętrzne) i usług zewnętrznych (faktury kosztowe), historia napraw, obsługa numerów seryjnych
Rentowność zlecenia
bilans zlecenia – zebranie wszystkich kosztów zlecenia (zużyte materiały, energia, koszty pracowników, podwykonawców) oraz przychodów zlecenia; prezentacja wyniku zlecenia; dodatkowe analizy
Bilans zlecenia
System ERP HeremesSQL pozwala kojarzyć ze zleceniem dokumenty, które mają wpływ na koszt wykonania zlecenia, np.: dokumenty rozchodu wewnętrznego materiałów i faktury obce.
Rozwiń
Dzięki informacjom o bieżących nakładach finansowych i materialnych poniesionych w wyniku realizacji zlecenia, masz pełną kontrolę nad jego rentownością. Ze zleceniem możesz powiązać także dodatkowe koszty, takie jak koszt zużytej energii czy stałe wynagrodzenia pracowników. Stworzony bilans zlecenia (tzw. rachunek kosztów i przychodów) pozwoli Ci przeanalizować opłacalności wykonanego zlecenia.
Kontrola zleceń usługowych
Dzięki możliwości rejestracji wszystkich podjętych prac nad realizacją zlecenia usługowego, możesz na bieżąco monitorować jego stan realizacji oraz mieć kontrolę nad pracownikami w zakresie przydzielonych im zadań.
Rozwiń
Korzystając z mechanizmu filtrowania danych w szybki sposób sprawdzisz terminy realizacji przyjętych zleceń oraz zidentyfikujesz zlecenia z zagrożonym terminem wykonania. Do dyspozycji masz również czytelny kalendarz zadań.
Jeszcze więcej możliwości!
Obsługa klientów
W programie HermesSQL łatwo utworzysz kartotekę klienta i wprowadzisz wszystkie niezbędne dane. Pod kartotekę podepniesz dowolną dokumentację związaną z obsługą klienta, np. umowę współpracy.
Sporządzisz także notatki z przeprowadzonych z nim rozmów, aby mieć je „pod ręką”.
Rejestracja zleceń usługowych
W momencie przyjęcia do naprawy urządzenia wprowadzisz wszystkie potrzebne dane wraz z opisem wad i objawów uszkodzenia.
Do zlecenia usługowego przypiszesz pracownika odpowiedzialnego za naprawę urządzenia, określisz termin realizacji zlecenia i wydrukujesz dla klienta potwierdzenie przyjęcia urządzenia do naprawy.
Obsługa zleceń serwisowych
W HermesieSQL obsługa zleceń serwisowych jest bardzo wygodna. Z poziomu zlecenia wykonasz wszystkie operacje związane z jego realizacją, np.: wydasz materiały do naprawy (RW), zarejestrujesz koszty robocizny i usług oraz wygenerujesz dla klienta fakturę sprzedaży.
Fakturowanie zlecenia
W systemie automatycznie wyfakturujesz zlecenie. Możesz wyfaturować zlecenie jedną pozycją jako usługę zbiorczą z pełnym wykazem użytych części lub bez specyfikacji oraz dwiema pozycjami zwierającymi sprzedaż materiałów i usług.
Jeśli prowadzisz stałe usługi, np.: monitoring obiektów czy wynajem lokali, które co miesiąc fakturujesz tą samą kwotą, możesz użyć specjalnego mechanizmu do seryjnego tworzenia i drukowania faktur.
Powiadomienia e-mail, sms
Automatyczne powiadomienia możesz wykorzystać do informowania pracowników o zmianie statusu zlecenia usługowego lub wysyłania informacji o przyjęciu na magazyn materiałów potrzebnych do wykonania usługi.
Natomiast klientom możesz wysyłać powiadomienia o etapie realizacji zlecenia, zaległych płatnościach lub dowolne inne dopasowane do potrzeb Twojej firmy.
Analizy i wydruki
System posiada wbudowane zestawienia i wydruki. Możesz również samodzielnie je tworzyć np.: opracować własny wzór umowy serwisowej, reklamacyjnej lub rękojmi.
Inne bardziej złożone interaktywne analizy wykonasz przy pomocy platformy BI – Qlik, która pobiera dane z bazy systemu HermesSQL i na ich podstawie tworzy odpowiednie raporty.