Obsługa PPK w Systemie ERP
Prowadzenie PPK w firmie wymaga nie tylko znajomości zasad obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych i specjalistycznej wiedzy, ale także dobrej organizacji i pilnowania wielu terminów.
Dla działów kadrowo-płacowych oznacza to jedno – dużo dodatkowych obowiązków.
Wśród nowych zadań można tu zaliczyć: odpowiednią ewidencję wymaganej dokumentacji, terminowe naliczanie i odprowadzanie comiesięcznych wpłat, cykliczne raportowanie informacji do instytucji finansowej, archiwizowanie dokumentacji i wykonanie innych czynności wynikających z prowadzenia PPK.
Dlatego ważne jest wprowadzenie dedykowanego rozwiązania informatycznego, które zautomatyzuje większość tych zadań, uporządkuje temat ewidencji i archiwizacji dokumentacji a także uprości rozliczenia z instytucją finansową. Właściwa obsługa PPK pozwoli także uniknąć dotkliwych sankcji, które przewiduje ustawodawca.
Czego się dowiem z nagrania?
Podczas specjalnego webinaru, na przykładzie systemu HermesSQL i dedykowanego modułu PPK pokazujemy jak system informatyczny pozwala zautomatyzować i uprościć czynności związane z obsługą Pracowniczych Planów Kapitałowych.
Z nagrania dowiesz się m.in.:
- W jak sposób można prowadzić w programie ewidencję uczestników PPK?
- Jak wykonać analizę kwalifikującą pracowników do PPK i automatycznie zapisać ich do PPK?
- Jak tworzyć pojedyncze i grupowe deklaracje dla uczestników PPK?
- Jak naliczać składki pracownika i pracodawcy na PPK?
- Gdzie zweryfikować składki i uczestników PPK w danym okresie?
- Jak wygenerować pliki ze składkami na PPK dla Instytucji finansowej?
- Jak eksportować i importować dane z Instytucji Finansowej w postaci pliku .xml.
Adresaci webinarium
- Kierownicy działów kadrowo-płacowych
- Pracownicy działów kadrowo-płacowych i księgowo-płacowych
- Główni księgowi
- Właściciel firm i kadra zarządcza
Jest doświadczonym specjalistą w zakresie wdrażania rozwiązań kadrowo-płacowych i finansowo-księgowych.
Od lat związany z branżą IT. W firmie Humansoft odpowiada za wparcie merytoryczne klientów i partnerów w tematach związanych z obsługą modułu „Kadry i Płace”, „PPK” , „Księga Handlowa” i „KPiR”. Zajmuje się także prowadzeniem szkoleń i webinariów poświęconych tej tematyce.