30 lat na rynku
06 października 2020
Tarcza Antykryzysowa – Obsługa w systemach Humansoft
Strona główna Blog Tarcza Antykryzysowa – Obsługa w systemach Humansoft
06 października 2020

Tarcza Antykryzysowa – Obsługa w systemach Humansoft

Informujemy, że wersja 3.66, która została wydana w połowie kwietnia zawiera zmiany dostosowujące nasze systemy do założeń tzw. Tarczy Antykryzysowej COVID-19, wynikające z:

  • Ustawy z dnia 31 marca 2020 roku o zmianie niektórych ustaw w zakresie systemu ochrony zdrowia związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
  • Ustawy z dnia 31 marca 2020 roku o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.

Nowe rozwiązania w systemach Humansoft:

  • Kwarantanna – wprowadzono możliwość rejestracji nieobecności pracownika z powodu kwarantanny oraz automatyczne uwzględnienie tej nieobecności podczas obliczenia wynagrodzenia. W wypłacie, w zależności od ilości dni wcześniejszych nieobecności chorobowych w roku, program naliczy wynagrodzenie za czas choroby lub zasiłek chorobowy.
  • Obniżenie wymiaru etatu o 20% – w związku z możliwością obniżenia o 20% wymiaru etatu i wynagrodzenia pracownikom w wyniku następstw COVID-19, została dodana funkcjonalność, która pozwala seryjnie wykonać te czynności w programie.
  • Przestój ekonomiczny – wprowadzono możliwość rejestracji przestoju ekonomicznego spowodowanego wystąpieniem COVID-19 i automatyczne naliczenie za ten okres wynagrodzenia w wysokości 50% lub większej dotychczasowej stawki pracownika.
  • Zmiany w zakresie badań lekarskich – zostały dodane nowe opcje w programie umożliwiające wydłużenie daty terminu ważności badań wstępnych, okresowych i kontrolnych, których ważność upłynęła po 7 marca 2020 roku.
  • Zmiany w orzecznictwie o niepełnosprawności – umożliwiono obsługę rejestracji wydłużenia okresu ważności orzeczenia o niepełnosprawności wydanego na czas określony, którego termin ważność upływa w terminie od dnia wejścia w życie ustawy o przeciwdziałaniu COVID-19.

Obsługa pliku JPK-VDEK w systemach Humansoft

Informujemy również, że w ramach dbałości o dostarczanie z wyprzedzeniem aktualizacji naszych systemów do zmian w przepisach, wersja 3.66 obsługuje także:

  • Plik JPK_VDEK – który ma za zadanie połączyć jednorodną formę deklaracji podatkowych VAT oraz ewidencji VAT podatnika. Dokument ten będzie zatem podstawą rozliczenia podatkowego dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Plik kontrolny JPK_VDEK został opracowany w wersji miesięcznej i kwartalnej.
Przeczytaj także
30 listopada 2022
Nowelizacja Kodeksu Pracy – zmiany, które nas czekają w 2023 roku
Zobacz więcej
18 grudnia 2020
Moduł Terminale Płatnicze – Nowość w ofercie!
Zobacz więcej
20 maja 2021
Dystrybucja Trade Sp. z o.o. – Hurtownia alkoholi wdraża system HermesSQL
Zobacz więcej