System ERP dla sklepu internetowego
Na przestrzeni ubiegłych lat obserwujemy gwałtowny wzrost “ecommerców”, czyli sklepów działających w sieci. Rosnąca konkurencja powoduje, że monitorowanie danych sprzedażowych oraz optymalizacja i automatyzacja procesów od fakturowania po wysyłkę towaru staje się niezbędna. Wiele z firm boryka się też z poważnymi wyzwaniami logistycznymi. Odpowiadamy na te potrzeby, oferując wspieranie wewnętrznych procesów sklepu internetowego przez nasz autorski system ERP dopasowany do potrzeb branży e-commerce.
Co to jest system ERP?
System ERP (ang. Enterprise Resource Planning) to oprogramowanie, którego zadaniem jest agregacja oraz integrowanie ze sobą danych pochodzących z różnych działów firmowych. Pomaga ono w osiąganiu stawianych celów rozwojowych, wytyczaniu i monitorowaniu KPI. W praktyce system ERP pozwala na płynną wymianę informacji między działem zamówień, księgowością, magazynem czy działem produkcji. Informacje wprowadzone w jednym z modułów stają się widoczne od razu dla wszystkich użytkowników systemu, co pozwala na skrócenie czasu realizacji zamówienia i przekłada się na wzrost zadowolenia odbiorcy końcowego i przyczynia się do spełnienia wymagań klientów.
Wraz z rozwojem sprzedaży online stosowanie rozwiązań takich, jak ERP staje się niezbędne, ponieważ ilość informacji dostępnych w poszczególnych systemach sklepu internetowego rośnie w zawrotnym tempie. Priorytetem staje się optymalizacja procesów oraz śledzenie działań konkurencji. Szukanie rozwiązań na własną rękę często działa nieefektywnie. Dlatego do przenoszenia znacznej części biznesu do świata online lepiej skorzystać ze wsparcia profesjonalistów.
Dlaczego warto zaimplementować system ERP do sprzedaży online?
Rozwój sklepów internetowych w dużej mierze zależy od zapewnienia szybkiego obiegu informacji, które powinny być w 100% rzetelne. System ERP dla ecommerce ma za zadanie ułatwić realizację procesów związanych z przyjmowaniem i obsługą zamówień oraz zwrotów i reklamacji towaru. Zamiast nieefektywnego przekazywania informacji otrzymujesz:
- optymalizację wewnętrznych operacji;
- szybszą kompletację zamówień online;
- tworzenie planów sprzedażowych;
- lepsze planowanie zapotrzebowania materiałowego i mniej zalegających zapasów;
- szybkie lokalizowanie towarów na półkach magazynowych.
Integracja ERP z pozostałymi modułami obsługi biznesowej, jak CRM czy WMS tworzy jeden, prężnie rozwijający się organizm. Wszystko to przekłada się na wzrost konkurencyjności sklepu i spełnianie wymagań klientów, a co za tym idzie – większe obroty.
Pomyłka wynikająca z nieefektywnego przekazywania informacji pociąga za sobą wymierne straty wizerunkowe. Wczesne wykrywanie błędów pozwala na zwiększenie efektywności pracowników oraz obniżenie kosztów prowadzenia działalności e-commerce.
W jaki sposób nasz system ERP wspiera funkcjonowanie sklepów internetowych?
Sklepy internetowe korzystają z systemów ERP w celu zwiększenia produktywności. Wsparcie cyfrowe można rozpatrywać na kilku płaszczyznach.
Obsługa magazynów i zamówień
Z systemem HermesSQL zoptymalizujesz zamówienia oraz stany magazynowe poprzez:
- zarządzanie asortymentem towarów nawet dla kilku magazynów;
- monitorowanie trendów sprzedażowych;
- generowanie dokumentów magazynowych (przychodu, rozchodu oraz przesunięcia);
- optymalizację procesów zwrotów i reklamacji;
- wycenę zawartości magazynu, niezależnie od tego, jak szeroka gama produktów znajduje się w asortymencie;
- łatwiejsze poszukiwanie nowych kanałów dostaw.
Zarządzanie produktami
konieczność poszukiwania dróg prowadzących do konsumenta w obliczu obecnych trendów jest niezbędna, aby wyprzedzić konkurencję. System ERP dla e-commerce gwarantuje szereg korzyści m.in.:
- zarządzanie cenami towarów w sklepie z uwzględnieniem rabatów i akcji promocyjnych;
- nowatorski konfigurator produktów;
- usprawnioną obsługę klienta poprzez generowanie dokumentów sprzedażowych (paragony, faktury, proformy, korekty).
Zadaniem systemów ERP jest też obsługa kilku sklepów internetowych z poziomu jednej platformy. Wykorzystuj nowe technologie i automatyzację procesów do prowadzenia sklepów zagranicznych i krajowych.
Integracja sklepu internetowego
Doskonale wiemy, że wdrożenie ERP w e-commerce powinno ułatwić prowadzenie sklepu internetowego i służyć poprawie doświadczeń klientów. Dlatego nasze rozwiązania oferują technologiczne innowacje w zakresie:
- obsługi i konfiguracji wielu instancji sklepów internetowych;
- przesyłania stanu towarów i kartotek między magazynem z e-sklepem;
- zakładania kart dla klientów korzystających z usługi;
- integracji z popularnymi platformami sprzedażowymi.
Księgowość e-sklepu
Systemy ERP w branży e-commerce są wdrażane również w celu zautomatyzowania księgowości. System wspierający komunikację między sklepem, a bankami to zbyt mało, niezbędna jest automatyzacja dotychczasowych procesów. Nasze rozwiązania pozwalają na:
- integrację ERP z systemami bankowymi;
- eksport dokumentów związanych z płatnościami i łatwiejszą współpracę z księgowością;
- monitorowanie rozliczeń za poszczególne zamówienia.
Z jakich modułów może składać się oprogramowanie ERP dla sklepu internetowego?
Kiedy biznesowym priorytetem staje się dynamiczny rozwój działalności, warto rozważyć wdrożenie ERP dla wyłącznie poszczególnych obszarów, istotnych z punktu widzenia e-biznesu. Wspieranie wewnętrznych procesów powinno skupiać się na:
- części sprzedażowej i finansowej;
- wsparciu magazynu i logistyki;
- księgowości oraz kadrach i placach;
- obsłudze relacji z klientami;
- współpracy z BaseLinker, Sellasist.
Koordynator ds. wdrożeń Systemów ERP, WMS
Koordynator projektów IT w firmie Humansoft. Posiada 15-letnie doświadczenie we wdrażaniu systemów ERP w obszarach związanych z handlem i dystrybucją, logistyką i magazynami (WMS), zarządzaniem produkcją oraz obszarami kadrowo-płacowymi. Zrealizował blisko 50 projektów wdrożeniowych w firmach handlowych, produkcyjnych i usługowych. Autor wielu publikacji internetowych z zakresu tematyki systemów ERP.