30 lat na rynku
05 marca 2019
Qlik Insight Bot – Analityka konwersacyjna oparta na sztucznej inteligencji
Humansoft Blog Qlik Insight Bot – Analityka konwersacyjna oparta na sztucznej inteligencji
05 marca 2019

Qlik Insight Bot – Analityka konwersacyjna oparta na sztucznej inteligencji

Praca z analityką zawsze oznaczała interakcję wizualną. Ale co by było, gdybyś mógł bezpośrednio porozmawiać ze swoimi analitykami? Dzięki Qlik Insight Bot możesz to zrobić – bezpośrednio w Qlik Sense® – za pomocą narzędzi do komunikacji i współpracy, z których korzystasz na co dzień. Łatwe w użyciu narzędzia analityczne sprawiają, że więcej osób może podejmować decyzje oparte na danych.

Analityka, która mówi w twoim języku

Qlik Insight Bot oferuje szybki i łatwy sposób zadawania pytań i odkrywania wiedzy za pomocą języka naturalnego. Jest dostępny bezpośrednio w Qlik Sense za pośrednictwem popularnych narzędzi, takich jak Skype, Microsoft Teams i Slack. W odpowiedzi na każde pytanie natychmiast wyświetla odpowiednie wykresy i spostrzeżenia, w tym kluczowe wskaźniki, porównania czy prognozy. Ponadto samoucząca się sztuczna inteligencja czyni system coraz inteligentniejszym.

Qlik Insight Bot to:

  • Silne narzędzie generowania analiz
  • Przetwarzanie i generowanie języka naturalnego (NLP / NLG)
  • Integracja kontekstowa z aplikacjami wizualnymi Qlik Sense
  • Zorientowane na użytkownika alerty dla kluczowych wskaźników KPI
  • Współpraca i udostępnianie wyników
  • Wyszukiwanie i analiza danych w wielu aplikacjach Qlik Sense równolegle
  • Dostępność za pośrednictwem popularnych narzędzi do współpracy
  • Interakcja głosowa możliwa dzięki integracji z usługami takimi jak Alexa

Wypełnienie luki między analityką konwersacyjną i wizualną

Analizy konwersacyjne zapewniają szybki i łatwy sposób zadawania pytań i odpowiadania na nie. Natomiast tam, gdzie odkrycia wizualne oferują szersze możliwości wnioskowania, często pojawiają się nowe scenariusze. W przeciwieństwie do samodzielnych produktów analitycznych NLP, Qlik Insight Bot jest w pełni zintegrowany z Qlik Sense, umożliwiając płynne przechodzenie między analizami konwersacyjnymi i wizualnymi. To Qlik® Associative Engine pozwala użytkownikom na interakcję w trakcie rozmowy i prowadzenie analizy wizualnej bez utraty kontekstu. Jest to połączenie najsilniejszych stron obu sposobów analizy.

Upowszechnij dostęp do analiz i zwiększ wartość swoich danych

Aby zachować konkurencyjność, organizacje muszą umożliwić swoim pracownikom podejmowanie lepszych decyzji przy użyciu danych. Qlik Insight Bot oferuje nowy, skuteczny sposób na udostępnianie danych i analiz dla wszystkich. Dzięki temu pozwala korzystać z wrodzonych umiejętności komunikacyjnych, aby uzyskać potrzebne informacje. Pomaga to organizacjom:

  • Docierać do większej liczby użytkowników z właściwymi danymi, niezależnie od tego, gdzie i jak pracują.
  • Zwiększać umiejętności obsługi danych i podejmowania opartych na nich decyzji na wszystkich poziomach działalności.
  • Uzyskać większą wartość z inwestycji w obszarze przetwarzania i analizy danych.

Według Gartnera do 2020 r. „50 procent zapytań analitycznych zostanie wygenerowanych za pomocą wyszukiwania, przetwarzania w języku naturalnym lub głosowym lub zostanie automatycznie wygenerowane”.

Gartner Magic Quadrant for Analytics & Business Intelligence 2018

 

Ewa Rut-Skrzypczak
Ewa Rut-Skrzypczak

Dyrektor Działu Business Intelligence oraz Członek Zarządu w firmie Humansoft.

Od ponad 20 lat związana zawodowo z branżą IT. Posiada 14-letnie doświadczenie w obszarze Business Intelligence. Koordynator wielu kompleksowych projektów wdrożeniowych systemów Business Intelligence dla firm z branży FMCG oraz sektora energetycznego, petrochemicznego i finansowego. Prelegentka i autorka wielu wystąpień i publikacji na temat Business Intelligence.

Zobacz wszystkie wpisy autora
Przeczytaj także
16 kwietnia 2024
Business Intelligence: Jak skutecznie wizualizować dane?
Zobacz więcej
05 maja 2020
Co nowego w wersji Qlik Sense April 2020?
Zobacz więcej
06 czerwca 2021
Qlik 11 rok z rzędu liderem Magicznego Kwadratu Gartnera
Zobacz więcej