35 lat na rynku
05 marca 2019
Qlik Insight Bot – Analityka konwersacyjna oparta na sztucznej inteligencji
Humansoft Blog Qlik Insight Bot – Analityka konwersacyjna oparta na sztucznej inteligencji
05 marca 2019

Qlik Insight Bot – Analityka konwersacyjna oparta na sztucznej inteligencji

Praca z analityką zawsze oznaczała interakcję wizualną. Ale co by było, gdybyś mógł bezpośrednio porozmawiać ze swoimi analitykami? Dzięki Qlik Insight Bot możesz to zrobić – bezpośrednio w Qlik Sense® – za pomocą narzędzi do komunikacji i współpracy, z których korzystasz na co dzień. Łatwe w użyciu narzędzia analityczne sprawiają, że więcej osób może podejmować decyzje oparte na danych.

Analityka, która mówi w twoim języku

Qlik Insight Bot oferuje szybki i łatwy sposób zadawania pytań i odkrywania wiedzy za pomocą języka naturalnego. Jest dostępny bezpośrednio w Qlik Sense za pośrednictwem popularnych narzędzi, takich jak Skype, Microsoft Teams i Slack. W odpowiedzi na każde pytanie natychmiast wyświetla odpowiednie wykresy i spostrzeżenia, w tym kluczowe wskaźniki, porównania czy prognozy. Ponadto samoucząca się sztuczna inteligencja czyni system coraz inteligentniejszym.

Qlik Insight Bot to:

  • Silne narzędzie generowania analiz
  • Przetwarzanie i generowanie języka naturalnego (NLP / NLG)
  • Integracja kontekstowa z aplikacjami wizualnymi Qlik Sense
  • Zorientowane na użytkownika alerty dla kluczowych wskaźników KPI
  • Współpraca i udostępnianie wyników
  • Wyszukiwanie i analiza danych w wielu aplikacjach Qlik Sense równolegle
  • Dostępność za pośrednictwem popularnych narzędzi do współpracy
  • Interakcja głosowa możliwa dzięki integracji z usługami takimi jak Alexa

Wypełnienie luki między analityką konwersacyjną i wizualną

Analizy konwersacyjne zapewniają szybki i łatwy sposób zadawania pytań i odpowiadania na nie. Natomiast tam, gdzie odkrycia wizualne oferują szersze możliwości wnioskowania, często pojawiają się nowe scenariusze. W przeciwieństwie do samodzielnych produktów analitycznych NLP, Qlik Insight Bot jest w pełni zintegrowany z Qlik Sense, umożliwiając płynne przechodzenie między analizami konwersacyjnymi i wizualnymi. To Qlik® Associative Engine pozwala użytkownikom na interakcję w trakcie rozmowy i prowadzenie analizy wizualnej bez utraty kontekstu. Jest to połączenie najsilniejszych stron obu sposobów analizy.

Upowszechnij dostęp do analiz i zwiększ wartość swoich danych

Aby zachować konkurencyjność, organizacje muszą umożliwić swoim pracownikom podejmowanie lepszych decyzji przy użyciu danych. Qlik Insight Bot oferuje nowy, skuteczny sposób na udostępnianie danych i analiz dla wszystkich. Dzięki temu pozwala korzystać z wrodzonych umiejętności komunikacyjnych, aby uzyskać potrzebne informacje. Pomaga to organizacjom:

  • Docierać do większej liczby użytkowników z właściwymi danymi, niezależnie od tego, gdzie i jak pracują.
  • Zwiększać umiejętności obsługi danych i podejmowania opartych na nich decyzji na wszystkich poziomach działalności.
  • Uzyskać większą wartość z inwestycji w obszarze przetwarzania i analizy danych.

Według Gartnera do 2020 r. „50 procent zapytań analitycznych zostanie wygenerowanych za pomocą wyszukiwania, przetwarzania w języku naturalnym lub głosowym lub zostanie automatycznie wygenerowane”.

Gartner Magic Quadrant for Analytics & Business Intelligence 2018

 

Ewa Rut-Skrzypczak
Ewa Rut-Skrzypczak

Dyrektor Działu Business Intelligence oraz Członek Zarządu w firmie Humansoft.

Od ponad 20 lat związana zawodowo z branżą IT. Posiada 14-letnie doświadczenie w obszarze Business Intelligence. Koordynator wielu kompleksowych projektów wdrożeniowych systemów Business Intelligence dla firm z branży FMCG oraz sektora energetycznego, petrochemicznego i finansowego. Prelegentka i autorka wielu wystąpień i publikacji na temat Business Intelligence.

Zobacz wszystkie wpisy autora
Przeczytaj także
18 lutego 2025
A gdyby dane potrafiły same odpowiadać? Poznaj AI Qlik Answers!
Zobacz więcej
05 lipca 2022
Qlik dwunasty raz liderem według Raportu Gartner Magic Quadrant 2022
Zobacz więcej
13 stycznia 2025
Bariery vs. potrzeby wdrożenia nowego systemu Business Intelligence
Zobacz więcej