30 lat na rynku
06 grudnia 2022
CUSTOMER STORY: Qlik pomaga zwiększyć wydajność operacyjną sieci sklepów
Strona główna Blog CUSTOMER STORY: Qlik pomaga zwiększyć wydajność operacyjną sieci sklepów
06 grudnia 2022

CUSTOMER STORY: Qlik pomaga zwiększyć wydajność operacyjną sieci sklepów

Wiodący sprzedawca detaliczny Urban Outfitters wykorzystuje dane aktualizowane w czasie rzeczywistym, aby wspierać natychmiastowe podejmowanie decyzji biznesowych.


„Dzięki jednej centralnej lokalizacji Qlik, pracownicy w każdym sklepie mogą teraz uzyskać aktualne dane na temat wszystkich aspektów KPI poszczególnych sklepów i natychmiast podejmować działania na podstawie tych spostrzeżeń.” – Paul Reigel, dyrektor ds. technologii, Urban Outfitters.

Rozproszone dane wymagały konsolidacji

Założona w 1970 roku i mająca siedzibę w Filadelfii firma Urban Outfitters to sieć sklepów z produktami własnej marki. W tym: szeroką ofertą odzieży i akcesoriami dla kobiet i mężczyzn, artykułami do wyposażenia i dekoracji wnętrz oraz kolekcji muzycznych i technologicznych.

Z 550 sklepami w USA i 100 w Europie problemem było uzyskanie codziennej widoczności danych, które można wykorzystać. Sytuację utrudniały różne strefy czasowe i różne style działania trzech marek biznesowych. Kiedy nadszedł Covid-19 firma musiała również zarządzać zamykaniem sklepów i różnymi strategiami na wypadek pandemii.

„Wcześniej musieliśmy radzić sobie z wieloma różnymi systemami i technologiami, więc nie mogliśmy w łatwy sposób eksplorować informacji w celu uzyskania potrzebnej wiedzy” – mówi dyrektor ds. Zarządzania Personelem, Joanna Matthy. „Naszą największą przeszkodą było to, że raporty musiały być łączone ze sobą, co zajmowało dużo czasu.”.

Większa widoczność w chmurze

Konsolidacja i migracja do chmury okazały się przyszłościowym rozwiązaniem wraz z większym wykorzystaniem danych w czasie rzeczywistym, aby wspierać podejmowanie decyzji „na bieżąco” i szybkie działanie w momencie pojawienia się wyzwań biznesowych. W ten sposób powstało środowisko Active Intelligence z połączonym od początku do końca potokiem danych, który umożliwia użytkownikom znalezienie danych, zrozumienie ich i szybkie działanie na ich podstawie.

Firma Urban Outfitters przeprowadziła migrację do chmury Snowflake zasilanej przy użyciu Qlik Data Integration, która przesyła dziennie 50 GB danych, głównie z lokalnych źródeł danych.

Qlik Data Analytics jest obecnie standardem firmy w zakresie raportowania i analizy danych w sklepach, a te dwa rozwiązania Qlik współpracują ze sobą w celu podejmowania bardziej świadomych działań.

W miarę jak wykorzystanie Qlik rozszerzało się na całą firmę, wysoce interaktywne dashboardy zastąpiły skomplikowane, wielokolumnowe raporty. Używanych jest ponad 240 aplikacji Qlik, które zapewniają wgląd, nie tylko na temat wydajności sklepów, ale także na sprzedaż e-commerce, operacje, centra dystrybucji i logistykę łańcucha dostaw.

Dzięki analityce w chmurze Qlik, Urban Outfitters może łatwo skalować dostęp do danych analitycznych w czasie zbliżonym do rzeczywistego. „Im więcej danych mamy w chmurze, tym łatwiej jest nam zakładać nowe sklepy i łączyć je z dowolnego miejsca na świecie” – wyjaśnia dyrektor ds. technologii, Paul Reigel. „Ten sposób dostępu oznacza, że wszystkie osoby widzą te same dane, niezależnie od poziomu zarządzania”.

 

Dane w czasie zbliżonym do rzeczywistego umożliwiają podejmowanie szybkich decyzji przez wszystkich

Korzystanie z rozwiązania Qlik Data Integration umożliwia stałe przesyłanie małych pakietów danych do chmury, a nie podejście typu „big-bang” czyli przesyłania jednego dużego zbioru łącznie, co może trwać godzinami. Wcześniej danymi można było manipulować dopiero po rozpoczęciu procesu ETL (extract, transform, load), a to oznaczało wielogodzinne opóźnienia. Obecnie zajmuje to mniej niż pięć minut w przypadku centrów dystrybucyjnych, a w przypadku systemu zarządzania zamówieniami (OMS) nawet do 15 minut.

Generowanie raportów jest również szybsze i łatwiejsze do zrozumienia. Globalny dyrektor ds. rozwiązań dla handlu detalicznego i doświadczeń klienta, Tracey Strober, wyjaśnia: „Wcześniej ludzie musieli sięgać do wielu źródeł w celu pobrania informacji, ale dzięki Qlik jesteśmy w stanie zautomatyzować wszystkie te czynności. Wcześniej stworzenie jednego powtarzalnego raportu zajmowało kierownikowi sklepu dwie godziny tygodniowo, Teraz jest on dostępny natychmiast”.

Qlik wywarł największy wpływ w sklepach. Demokratyzacja danych tworzy bardziej integracyjne środowisko dla pracowników sklepu, którzy mogą podejmować szybkie decyzje, dostrzegać bieżące wyzwania, planować przyszłość i doceniać wpływ, jaki ich praca ma na szerszy obraz sytuacji. Mogą oni również zobaczyć wyniki innych sklepów. Język dotyczący wskaźników KPI i raportowania jest ujednolicony we wszystkich markach, dzięki czemu jest mniej zamieszania i błędów, a jednocześnie umożliwia to menedżerom spędzanie większej ilości czasu w sklepie, a nie w biurze.

Łatwość, z jaką można tworzyć dashboardy Qlik, przyniosła ogromne korzyści podczas pandemii. Ponieważ sklepy stały się centrami realizacji bezpośrednich zamówień w systemie „pack-and-ship” czyli zapakuj i dostarcz, szybko stworzono dashboard nawigacyjny Qlik, aby przekazać kierownictwu informacje o wydajności sklepu i marki.

Matthy podsumowuje: „Qlik zapewnił nam dłuższy pas startowy i bardziej zrównoważony sposób działania z mniejszą liczbą czynników hamujących niż dotychczas. Wykorzystanie Qlika do uzyskania całościowego obrazu produktywności sklepu w ciągu całego dnia jest naszym ostatecznym celem”.

Źródło: Qlik.com

Szukasz systemu BI dla swojej firmy? Zaproś nas na prezentację platformy BI Qlik!

zdjęcie Ewa Rut-Skrzypczak
Opracowanie
Ewa Rut-Skrzypczak

Dyrektor Działu Business Intelligence oraz Członek Zarządu w firmie Humansoft.

Od ponad 20 lat związana zawodowo z branżą IT. Posiada 12-letnie doświadczenie w obszarze Business Intelligence. Koordynator wielu kompleksowych projektów wdrożeniowych systemów Business Intelligence dla firm z branży FMCG oraz sektora energetycznego, petrochemicznego i finansowego. Prelegentka i autorka wielu wystąpień i publikacji na temat Business Intelligence.

Zobacz wszystkie wpisy autora
Przeczytaj także
09 sierpnia 2022
[WIDEO] Odkryj potęgę systemu Business Intelligence Qlik Sense!
Zobacz więcej
13 września 2022
Łatwe raportowanie. 3 kroki do silniejszej strategii KPI
Zobacz więcej
29 listopada 2022
Mocne strony BI Qlik, których nie mają inne systemy [PODCAST]
Zobacz więcej