Qlik Insight Bot – Analityka konwersacyjna oparta na sztucznej inteligencji
Praca z analityką zawsze oznaczała interakcję wizualną. Ale co by było, gdybyś mógł bezpośrednio porozmawiać ze swoimi analitykami? Dzięki Qlik Insight Bot możesz to zrobić – bezpośrednio w Qlik Sense® – za pomocą narzędzi do komunikacji i współpracy, z których korzystasz na co dzień. Łatwe w użyciu narzędzia analityczne sprawiają, że więcej osób może podejmować decyzje oparte na danych.
Analityka, która mówi w twoim języku
Qlik Insight Bot oferuje szybki i łatwy sposób zadawania pytań i odkrywania wiedzy za pomocą języka naturalnego. Jest dostępny bezpośrednio w Qlik Sense za pośrednictwem popularnych narzędzi, takich jak Skype, Microsoft Teams i Slack. W odpowiedzi na każde pytanie natychmiast wyświetla odpowiednie wykresy i spostrzeżenia, w tym kluczowe wskaźniki, porównania czy prognozy. Ponadto samoucząca się sztuczna inteligencja czyni system coraz inteligentniejszym.
Qlik Insight Bot to:
- Silne narzędzie generowania analiz
- Przetwarzanie i generowanie języka naturalnego (NLP / NLG)
- Integracja kontekstowa z aplikacjami wizualnymi Qlik Sense
- Zorientowane na użytkownika alerty dla kluczowych wskaźników KPI
- Współpraca i udostępnianie wyników
- Wyszukiwanie i analiza danych w wielu aplikacjach Qlik Sense równolegle
- Dostępność za pośrednictwem popularnych narzędzi do współpracy
- Interakcja głosowa możliwa dzięki integracji z usługami takimi jak Alexa
Wypełnienie luki między analityką konwersacyjną i wizualną
Analizy konwersacyjne zapewniają szybki i łatwy sposób zadawania pytań i odpowiadania na nie. Natomiast tam, gdzie odkrycia wizualne oferują szersze możliwości wnioskowania, często pojawiają się nowe scenariusze. W przeciwieństwie do samodzielnych produktów analitycznych NLP, Qlik Insight Bot jest w pełni zintegrowany z Qlik Sense, umożliwiając płynne przechodzenie między analizami konwersacyjnymi i wizualnymi. To Qlik® Associative Engine pozwala użytkownikom na interakcję w trakcie rozmowy i prowadzenie analizy wizualnej bez utraty kontekstu. Jest to połączenie najsilniejszych stron obu sposobów analizy.
Upowszechnij dostęp do analiz i zwiększ wartość swoich danych
Aby zachować konkurencyjność, organizacje muszą umożliwić swoim pracownikom podejmowanie lepszych decyzji przy użyciu danych. Qlik Insight Bot oferuje nowy, skuteczny sposób na udostępnianie danych i analiz dla wszystkich. Dzięki temu pozwala korzystać z wrodzonych umiejętności komunikacyjnych, aby uzyskać potrzebne informacje. Pomaga to organizacjom:
- Docierać do większej liczby użytkowników z właściwymi danymi, niezależnie od tego, gdzie i jak pracują.
- Zwiększać umiejętności obsługi danych i podejmowania opartych na nich decyzji na wszystkich poziomach działalności.
- Uzyskać większą wartość z inwestycji w obszarze przetwarzania i analizy danych.
Według Gartnera do 2020 r. „50 procent zapytań analitycznych zostanie wygenerowanych za pomocą wyszukiwania, przetwarzania w języku naturalnym lub głosowym lub zostanie automatycznie wygenerowane”.
Gartner Magic Quadrant for Analytics & Business Intelligence 2018
Dyrektor Działu Business Intelligence oraz Członek Zarządu w firmie Humansoft.
Od ponad 20 lat związana zawodowo z branżą IT. Posiada 14-letnie doświadczenie w obszarze Business Intelligence. Koordynator wielu kompleksowych projektów wdrożeniowych systemów Business Intelligence dla firm z branży FMCG oraz sektora energetycznego, petrochemicznego i finansowego. Prelegentka i autorka wielu wystąpień i publikacji na temat Business Intelligence.