Analiza Koszykowa Humansoft
Gotowe rozwiązanie Analiza Koszykowa Humansoft to aplikacja umożliwiająca szybkie zidentyfikowanie asocjacji między danymi oraz określenie istniejących wzorców występowania między nimi. Dzięki wykorzystaniu Business Intelligence gwarantuje ona szybkie odpowiedzi i wysoką jakość otrzymanych wyników.
Analiza Koszykowa Humansoft
Wychodząc na przeciw potrzebom dużych retailerów powstała Analiza Koszykowa Humansoft, która w oparciu o system Business Intelligence, gwarantuje uzyskanie szybkich odpowiedzi ze szczegółowych danych paragonowych nawet pochodzących z więcej niż 3 lat.
Najczęstszym zastosowaniem analizy koszykowej jest badanie zakupowych preferencji klientów poprzez analizę tego, co wkładają do koszyka w sklepie, dlatego też często nazywana jest analizą paragonową. Pozwala ona uzyskać reguły na zasadzie: mleko jest często kupowane w parze z płatkami albo kakao.
Analiza Koszykowa Humansoft – dostępne współczynniki asocjacji:
- wsparcie reguły – odsetek zdarzeń zawierających wybraną regułę
- zaufanie – odsetek zdarzeń zawierających analizowaną regułę w zbiorze danych, które spełniają poprzednik danej reguły
- przyrost – współczynnik określający jak wystąpienie jednego produktu wpływa na zwiększenie prawdopodobieństwa wystąpienia drugiego
- korelacja – współczynnik określający dodatni lub ujemny wpływ wyboru produktu A na prawdopodobieństwo wyboru produkt B
Obszary Analizy Koszykowej
Analiza Koszykowa ma znacznie większe zastosowanie niż wskazuje na to jej nazwa. Analizowanie danych ze względu na asocjacie, jakie między nimi zachodzą można z powodzeniem wykorzystać w wielu obszarach przedsiębiorstwa:
- sprzedaż – podstawowy i najczęściej wykorzystywany obszar poddawany analizie koszykowej. Szybka identyfikacja produktów kupowanych razem pomaga podjęć strategiczne decyzje biznesowe dotyczące np. lokalizacji produktów na regałach i półkach sklepowych, sugerowanie klientom sklepów on-line co kupili także inni klienci, przygotowywanie programów lojalnościowych
- zarządzanie produkcją – wykorzystanie wyników analizy może pomóc m.in. w wykrywaniu zdarzeń prowadzących do awarii czy związków pomiędzy parametrami surowców, a problemami z jakością finalnych produktów
- gospodarka magazynowa – analiza dostarcza informacje przydatne do planowania zapasów przy, tzw. zakupach grupowych gdzie przy wyznaczaniu wielkości zamawianej partii oraz okresu pomiędzy kolejnymi zamówieniami uwzględnia się względny popyt na produkty dostarczane przez jednego dostawcę
- zarządzanie zapasami – wykorzystanie informacji dotyczących fluktuacji popytu, wzorców zachowań konsumentów podnosi efektywność planowania zapasów w metodach minimalizujących ilość przechowywanego towaru
- usługi – szczególnie przy pakietach usług analiza koszykowa może łatwo wskazać jakie klienci kupują a z jakich rzeczywiście korzystają co pozwala lepiej skomponować pakiety usług oraz trafniej dopasowywać przekazy marketingowe
- marketing – wyniki analizy koszykowej wspierają trafne przygotowanie akcji promocyjnych, kompozycji treści w gazetkach promocyjnych, budowanie kampanii cross-sellingowych
Gotowa Analiza Koszykowa Humansoft
Analiza Koszykowa Humansoft stanowi wyjątkowe wsparcie w procesie raportowania, wzbogacające standardowy zakres wyników, o całkiem nowe spojrzenie na dane.
Celem analizy asocjacji jest wyszukiwanie kombinacji danych występujących razem. W przypadku pracy na dużych zbiorach danych, pochodzących często z różnych systemów, ważny jest czas przetworzenia informacji oraz pewność wiarygodności wyników.
Wykonanie efektywnej analizy koszykowej dla wielu firm, często stanowi nie lada wyzwanie techniczne. Niestety dużo rozwiązań nie jest w stanie poradzić sobie z ogromem danych oraz ich szybkim przetworzeniem. Analiza Koszykowa Humansoft może zostać łatwo i szybko dostosowana do najbardziej wymagających potrzeb danego przedsiębiorstwa.