Szybki kontakt

Bez kategorii
?>

Qlik 9 rok z rzędu liderem Magicznego Kwadratu Gartnera

Firma analityczna Gartner co roku opracowuje raport Magic Quadrant zawierający niezależną ocenę rozwiązań i producentów systemów Business Intelligence. Celem raportu jest ułatwienie klientom wyboru systemu najlepiej odpowiadającego ich potrzebom oraz przedstawienie najważniejszych zmian na rynku BI.

 

9 rok z rzędu miejsce w kwadracie liderów rozwiązań Business Intelligence, Qlik zawdzięcza innowacyjnemu podejściu do procesu analizy danych dzięki solidnym produktom dającym użytkownikowi ponadprzeciętne możliwości oraz zdolności do realizacji swojej wizji technologicznej.

Na umieszczenie Qlik w kwadracie liderów miał wpływ szybki rozwój rozwiązania w kontekście rosnących potrzeb użytkowników oraz sukcesy wdrożeniowe produktu. Wysoką pozycję zagwarantował również wysoki odsetek zapytań i wyszukiwań informacji na temat rozwiązania na stronie Gartnera.

Niekwestionowanym atrybutem Qlik jest w pełni skalowany silnik in-memory pozwalający na szybkie pobranie danych z różnych systemów źródłowych i równie szybkie ich zaprezentowanie na interaktywnych dashboardach.

Qlik dzięki obszernemu zestawowi interfejsów API umożliwia szybkie i sprawne tworzenie niestandardowych aplikacji. Znakiem szczególnym rozwiązania jest łatwość obsługi i wizualnie atrakcyjne dashboardy.

Dzięki nowoczesnej architekturze BI, zaawansowani użytkownicy biznesowi mogą samodzielnie budować analizy odciążając tym samym dział IT. Qlik bazuje na nowoczesnych formach dostarczania wiedzy na temat rozwiązań za pomocą manuali dostępnych on-line oraz prowadzi forum na którym swoje doświadczenia wymieniają użytkownicy rozwiązań.

Qlik intensywnie rozbudowuje swoją sieć partnerską na całym świecie dbając o to, aby partnerzy oprócz samego rozwiązania dostarczali profesjonalne usługi wdrożeniowe i serwisowe.

Źródło: Gartner (luty 2019)

Pełną wersję raportu znajdziecie na stronie Gartnera: link do Gartner Magic Quadrant for Analytics and Business Intelligence Platforms