Zapisz się na Webinar – Jak kontrolować stopnień realizacji zamówień i zleceń produkcyjnych oraz usprawnić komunikację pomiędzy działami? – 9.04.2025, godz. 10.00

30 lat na rynku
21 marca 2025
Jakie korzyści daje rozpoczęcie sprzedaży online dla firm B2B?
Humansoft Blog Jakie korzyści daje rozpoczęcie sprzedaży online dla firm B2B?
21 marca 2025

Jakie korzyści daje rozpoczęcie sprzedaży online dla firm B2B?

Obecnie skierowanie oferty do potencjalnych partnerów handlowych przez internet, staje się koniecznością wymaganą przez rynek.

Motorem napędzającym sprzedaży online B2B jest niewątpliwie ciągle rosnący i umacniający swoją pozycję rynek sprzedaży internetowej do klienta indywidualnego. Pracownicy firm, którzy prywatnie są przyzwyczajeni do zalet zakupów przez internet chcą przeniesienia tych samych mechanizmów na transakcje handlowe dokonywane pomiędzy firmami. Przede wszystkim chodzi im o ułatwienie procesu zakupowego. Coraz więcej osób wykazuje chęć korzystania z platform zakupowych w celu szybszego wyszukiwania i zamawiania produktów oraz usług. Klienci B2B oczekują stałego dostępu do oferty 24/7 oraz sprawnej i spersonalizowanej obsługi do jakiej się przyzwyczaili kupując produkty konsumenckie. Dlatego też platformy B2B coraz bardziej zaczynają przypominać te znane z rynku B2C.

Główną motywacją firm B2B sprzedających online jest niewątpliwie chęć zwiększenia zysków i liczby klientów dzięki możliwościom jakie oferuje sprzedaż internetowa.

Korzyści z rozpoczęcia sprzedaży online w B2B

Izba Gospodarki Elektronicznej opracowała „Raport B2B e-commerce Now”, w którym opublikowała korzyści najczęściej wymieniane przez firmy sprzedające przy pomocy rozwiązań e-commerce.

Dlaczego warto wejść w B2B e-commerce?

Źródło: Raport e-Izby 2022 – B2B e-Commerce NOW!

Największą korzyścią jaką wskazała ponad połowa firm, bo aż 57% jest zwiększenie sprzedaży a 47% respondentów pochwaliło się zwiększeniem liczby klientów. W 32% przypadków e-commerce B2B dał możliwość zwiększenia asortymentu w ofercie, wzrost marży sprzedaży nastąpił w przypadku 17% respondentów a 11% weszło na nowe eksportowe rynki.

Blisko co trzecia firma zauważyła wzrost częstotliwości zakupów przez klientów, a 22% również zwiększenie średniej wartości koszyka. Zmniejszenie kosztów sprzedaży odnotowało 27% podobnie jak wzrost efektywności sprzedaży. Blisko 20% respondentów zauważyło, że klienci stali się bardziej lojalni oraz zaczęli lepiej oceniać współpracę. Wdrożenie e-commerce B2B pozwoliło także na optymalizację zatrudnienia w przypadku 17% firm oraz zmniejszenie kosztu marketingu i promocji dla 16%.

Najważniejsze funkcje platformy B2B

Platforma B2B umożliwia partnerom handlowym szybkie i wygodne składanie zamówień hurtowych przez 24h na dobę. Jest w pełni zintegrowana z systemem ERP co sprawia, że proces rejestracji zamówień w programie jest w pełni zautomatyzowany. Pozwala zwiększyć komfort współpracy z siecią handlową i zmniejszyć koszty jej obsługi.

  • Zamawianie towaru – dzięki platformie B2B partnerzy handlowi mają stały dostęp do bieżących informacji na temat produktów, ich stanów magazynowych oraz cennika kontrahenta.
  • Limit kredytów, rozliczenia– platforma B2B wspiera proces regulowania należności poprzez wyświetlanie informacji na temat bieżącego stanu rozrachunków oraz kwoty przeterminowanych płatności i kontroluje limit kredytu przyznanego dystrybutorowi.
  • Koszyk klienta – platforma B2B umożliwia łatwe przeglądanie i edytowanie stanu koszyka oraz umożliwia tworzenie wzorów koszyków, co ułatwia składanie przyszłych zamówień.
  • Uprawnienia – platforma B2B umożliwia nadawanie indywidualnego poziomu uprawnień poszczególnym pracownikom.
  • Powiadomienia e-mail i sms – pozwalają na powiadomienie dystrybutorów o statusie ich zamówień, mogą też być wykorzystane do wysłania informacji o zbliżających się terminach płatności oraz do przesłania komunikatów dotyczących promocji lub nowych dostaw towarów.

Ogromną zaletą wdrożenia platformy B2B jest wzrost efektywności wynikający z cyfryzacji wielu procesów obsługi klienta, co umożliwia szybkie zwiększanie skali działania firmy przy tych samych zasobach ludzkich.

Z całą pewnością rynek B2B będzie się szybko rozwijał i skala udziału sprzedaży online w tym kanale będzie rosła. Wdrożenie platformy B2B przynosi szereg korzyści operacyjnych, finansowych i strategicznych, wśród których są:

  • zwiększenie sprzedaży i nowych możliwości rynkowych,
  • automatyzacja procesów i oszczędność czasu,
  • redukcja kosztów operacyjnych,
  • poprawa relacji z partnerami handlowymi i personalizacja ofert,
  • większa konkurencyjność i analiza danych.

Czynnikami sukcesu sprzedaży online są przede wszystkim dobra prezentacja oferty poprzez zaprezentowanie produktów na fotografiach oraz dodanie rzetelnych opisów i ich specyfikacji. Warto również uwzględnić odpowiedni poziom cenowy i pamiętać, że obecnie ważne są też inne aspekty, które wpływają na ostateczną decyzję zakupową klienta.

Humansoft B2B to idealne rozwiązanie do prowadzenia profesjonalnej sprzedaży produktów online. Nasza platforma jest nowoczesna i łatwa w obsłudze. Jeśli poszukujesz rozwiązania zintegrowanego z systemem do obsługi firmy (HermesSQL lub Corax), zapraszamy Cię na bezpłatną prezentację. Umów się z nami, aby poznać wszystkie zalety naszego rozwiązania!

kamila pacholec
Kamila Pacholec

Kierownik Działu E-commerce

Z firmą Humansoft związana jest od 2016 roku. Zajmuje się sprzedażą i wdrożeniem sklepu internetowego oraz platformy B2B. Obie aplikacje wdraża w ścisłej integracji z systemem ERP. Bierze czynny udział w rozwoju sklepu internetowego oraz platformy B2B. Na bieżąco śledzi zmiany w przepisach dotyczące obu rozwiązań. Na co dzień współpracuje z zespołem programistów oraz wdrożeniowców, jak również z Partnerami Biznesowymi Humansoft.

Zobacz wszystkie wpisy autora
Przeczytaj także
25 lipca 2023
Wsparcie techniczne Humansoft – Nowa podstrona!
Zobacz więcej
17 sierpnia 2023
Promocja na wybrane moduły Rabat -25%
Zobacz więcej
12 października 2022
Humansoft zakończył wdrożenie WMS u kolejnego klienta – firmy Aniro Sp. z o.o.
Zobacz więcej