30 lat na rynku
07 listopada 2023
E-commerce – Najpopularniejsze urządzenia wykorzystywane do zakupów online
Humansoft Blog E-commerce – Najpopularniejsze urządzenia wykorzystywane do zakupów online
07 listopada 2023

E-commerce – Najpopularniejsze urządzenia wykorzystywane do zakupów online

Decydując się na otwarcie sklepu internetowego należy mieć na uwadze różnorodność urządzeń z jakich potencjalni e-konsumenci będą korzystać.

Należy zadbać, o to aby doświadczenie zakupowe naszych klientów było jak najlepsze niezależnie od wyboru sprzętu, na jakim będą robić swoje zakupy.

Ostatnia dekada przyniosła olbrzymie zmiany technologiczne i zwyczajowe. Jeszcze 10 lat temu prym wiodły komputery stacjonarne i laptopy, a urządzenia mobilne odpowiadały jedynie za 10% ruchu w internecie. Obecnie ich udział zwiększył się aż do 54% a największą popularnością cieszy się smartfon, z którego korzysta 8 na 10 e-konsumentów. Dynamiczny rozwój technologiczny aplikacji zakupowych znacząco wspiera ten trend.

Urządzenia wykorzystywane do e-zakupów

Wśród dobrze znanych rozwiązań jakimi są: komputer stacjonarny, laptop, tablet i smartfon od kilku lat dołączyły również smart TV i zegarek smart.

Często zdarza się sytuacja, że klienci oglądają towar na jednym urządzeniu, a zakup finalizują na innym. Jeśli napotka trudności może porzucić koszyk i poszukać e-sklepu, gdzie będzie mu łatwiej dokonać transakcji. Dlatego tak ważne jest, aby konsument miał ten sam komfort dokonywania zakupów niezależnie od urządzenia, które wybierze.

Najpopularniejsze urządzenia w procesie e-zakupów według danych Izby Gospodarki Elektronicznej to:

Źródło: Dekada polskiego e-commerce, Raport e-Izby 2023

Biorąc pod uwagę wiek ankietowanych to e-klienci w wieku 25-44 lat porównywalnie często dokonują zakupów na laptopie/komputerze stacjonarnym co na smartfonie, podczas gdy osoby powyżej 45 roku życia znacznie częściej dokonują zakupów na urządzeniach stacjonarnych.

Problemy e-klientów podczas zakupów

E-sklep powinien umożliwiać szybkie i łatwe zakupy na każdym urządzeniu. Jednak często klienci napotykają pewne trudności co niestety może sprawić, że zrezygnują z zakupów. Do najczęściej wymienianych należą:

Źródło: Raport E-commerce w Polsce 2022, opracowany przez Gemius, Polskich Badań Internetu oraz IAB Polska

Według raportu 72% badanych, którzy robili zakupy online za pomocą urządzeń mobilnych napotkało jakieś problemy. Największe trudności stanowią niewygodne wypełnianie formularzy 34% oraz niedopasowanie stron internetowych do wyświetlających je urządzeń 30%. Warto mieć to na uwadze w erze coraz popularniejszych operacji dokonywanych na  smartfonach.

Na co warto zwrócić uwagę wdrażając e-sklep

Klient, który napotka przeszkody w realizacji swoich zakupów na urządzeniu mobilnym może porzucić swój koszyk. Możemy uniknąć takich sytuacji wprowadzając szereg działań już na etapie wdrażania e-sklepu, np.

  • opracowanie jak najkrótszych i łatwych do wypełnienia formularzy
  • zadbanie o responsywność sklepu online
  • dopilnowanie, aby czcionka w e-sklepie była odpowiedniej wielkości
  • minimalna ilość liczba czynności/operacji konieczna do złożenia zamówienia
  • wdrożenie szybkich e-płatności, gdyż jest to system do którego e-klienci mają zaufanie

Drobny zabieg jakim jest skrócenie formularza zamówienia o jedno pole może zwiększyć konwersję nawet o 10%!

e-commercebaner
Rozwiązania które warto wdrożyć w e-sklepie

Funkcjonalności, które dobry e-sklep powinien posiadać, a które lubią e-klienci:

  • porównywarka produktów – możliwość automatycznego porównywania dowolnych towarów
  • powiązane produkty – wyświetlanie towarów podobnych lub komplementarnych może zwiększyć wartość koszyka
  • szybkie płatności – Przelewy 24 – przelewy elektroniczne, BLIK, Dotpay, PayPal, PayU, ecard
  • przesyłki kurierskie – możliwość wyboru formy i operatora przesyłki DPD, InPost, DHL, GLS, UPS itp.
  • powiadomienia e-mail i sms – automatyczne informowanie klienta o szczegółów zamówienia, statusie przesyłki, wystawionym dokumencie sprzedaży

Humansoft e-Sklep pozwala prowadzić profesjonalną sprzedaż produktów w internecie. Nowoczesny, prosty w obsłudze, posiadający liczne integracje – będzie najlepszym wyborem dla Twojej firmy! Jeśli szukasz sklepu internetowego zintegrowanego z systemem do obsługi firmy (HermesSQL lub Corax) umów się z nami na bezpłatną prezentację.

 

kamila pacholec
Kamila Pacholec

Kierownik Działu E-commerce

Z firmą Humansoft związana jest od 2016 roku. Zajmuje się sprzedażą i wdrożeniem sklepu internetowego oraz platformy B2B. Obie aplikacje wdraża w ścisłej integracji z systemem ERP. Bierze czynny udział w rozwoju sklepu internetowego oraz platformy B2B. Na bieżąco śledzi zmiany w przepisach dotyczące obu rozwiązań. Na co dzień współpracuje z zespołem programistów oraz wdrożeniowców, jak również z Partnerami Biznesowymi Humansoft.

Zobacz wszystkie wpisy autora
Przeczytaj także
17 sierpnia 2023
Promocja na wybrane moduły Rabat -25%
Zobacz więcej
system ERP do zarządzania firmą
10 lutego 2023
Dlaczego wdrożenie oprogramowania ERP wymaga zaangażowania całej firmy?
Zobacz więcej
26 września 2023
Specjalna promocja dla Uczestników Konferencji online!
Zobacz więcej