Qlik najlepsze analizy na mapach wg. raportu Dresner
Jedna z czołowych firm konsultingowych – Dresner Advisory Services, opublikowała raport Location Intelligence Market Study oceniający rozwiązania wspierające przeprowadzanie analiz na mapach.
Location Intelligence jest formą rozwiązań Business Intelligence, gdzie dominującym wymiarem analizy jest informacja o lokalizacji i dane geograficzne.
W tegorocznym raporcie oceniono 15 dostawców Business Intelligence w zakresie rozwiązań Location Intelligence. Pod uwagę wzięto takie kryteria jak: wsparcie w zakresie geokodowania, integracji i funkcji lokalizacji.
Niekwestionowanym liderem analiz na mapach jest rozwiązanie Qlik GeoAnalytics. W czołówce dostawców rozwiązań Location Intelligence na kolejnych miejscach znalazły się firmy Alteryx, Logi Analytics, TIBCO, Domo i Tableau.
Jak podkreśla Anthony Deighton (Qlik CTO and SVP of Products) obecnie Location Intelligence staje się głównym nurtem w analityce danych.
“Niezależni analitycy i nasi klienci zgodnie twierdzą, że oferta Qlik GeoAnalytics jest niezrównana pod względem zadowolenia klienta i ogólnych możliwości. Postrzegamy siebie jako lidera w tej przestrzeni i będziemy kontynuować odważne ruchy w budowaniu nowoczesnej, gotowej do pracy w chmurze platformy, która może rozwijać się wraz z klientami podczas ich analityki.” – Anthony Deighton
Qlik GeoAnalytics odkrywa zupełnie nowe możliwości analizy danych. Teraz wszystkie informacje powiązane z lokalizacją można w dynamiczny i elastyczny sposób analizować na wielu warstwach map Qlik. Funkcje geokodowania w locie pozwalają bez użycia współrzędnych łatwo i szybko zbudować analizy na mapach wykorzystując nazwy krajów, województw, kody pocztowe i nazwy miejscowości.
Qlik GeoAnalytics jest otwartą platformą wykorzystującą standardy geoprzestrzenne pozwalające na łatwy dostęp do zewnętrznych serwerów z mapami i wgrywanie danych na kilka sposobów w tym poprzez dostęp online oraz zaimportowanie danych z plików.
Qlik GeoAnalitis to nie tylko innowacyjne rozwiązanie do wizualizacji danych na mapach, ale przede wszystkim potężne narzędzie pozwalające przeprowadzać złożone analizy.
Location Intelligence Market Study 2017, jest częścią serii raportów the Wisdom of Crowds® przygotowywanych przez Dresner Advisory Services.
Dyrektor Działu Business Intelligence oraz Członek Zarządu w firmie Humansoft.
Od ponad 20 lat związana zawodowo z branżą IT. Posiada 14-letnie doświadczenie w obszarze Business Intelligence. Koordynator wielu kompleksowych projektów wdrożeniowych systemów Business Intelligence dla firm z branży FMCG oraz sektora energetycznego, petrochemicznego i finansowego. Prelegentka i autorka wielu wystąpień i publikacji na temat Business Intelligence.