30 lat na rynku
18 kwietnia 2021
Program Corax wspiera sprzedaż paneli fotowoltaicznych pomp ciepła i klimatyzacji
Humansoft Blog Program Corax wspiera sprzedaż paneli fotowoltaicznych pomp ciepła i klimatyzacji
18 kwietnia 2021

Program Corax wspiera sprzedaż paneli fotowoltaicznych pomp ciepła i klimatyzacji

PROFTECHNIK Sp. z o.o. to prężnie działająca firma mieszcząca się w Radomiu. Zajmuje się dostarczaniem kompleksowych rozwiązań z zakresu instalacji fotowoltaicznych, pomp ciepła oraz klimatyzacji na terenie Radomia oraz okolic. Specjalizuje się w kompletnej usłudze sprzedaży, montażu oraz  serwisowaniu instalacji i urządzeń, realizując projekty dla firm oraz odbiorców indywidualnych.

Wraz z rosnącą popularnością pozyskiwania energii z odnawialnych źródeł i dużym zapotrzebowaniem na instalacje fotowoltaiczne firma PROFTECHNIK w szybkim tempie rozwija się i obsługuje coraz większą ilość klientów. Początkowo spółka wykorzystywała program sprzedażowy obsługujący podstawowe procesy gospodarcze, który nie posiadał rozwiązań wspierających etap ofertowania. Z uwagi na dbałość o profesjonalizm i najwyższą jakość obsługi klientów, właściciele firmy postanowili wprowadzić nowoczesny program do zarządzania firmą. O wyborze systemu Corax zadecydowała jego kompleksowość i otwartość na indywidualne potrzeb firmy PROFTECHNIK.

Spektakularne efekty automatyzacji procesu ofertowego

Jednym z kluczowych wymagań spółki było zapewnienie pełnego wsparcia w procesie tworzenia i wysyłania ofert do klientów. Do tej pory przygotowanie oferty wraz z projektem instalacji i kalkulacją odbywało się poza systemem sprzedażowym. Wymagało także wykonania wielu czynności „ręcznie”, co zdecydowanie wydłużało cały proces. Po wdrożeniu systemu Corax do oferty pobierane są automatycznie informacje z podpinanych załączników. Dzięki temu w programie powstaje kompleksowa oferta wraz z wizualizacją instalacji i kalkulacją, która następnie jednym kliknięciem zostaje automatycznie wysłana e-mailem do klienta z powiadomieniem sms o przesłanej ofercie. Po akceptacji przez kupującego kosztorysu i warunków instalacji, z oferty powstaje umowa na dostawę i wykonanie instalacji fotowoltaicznej. Dodatkowo z programu drukowana jest własna karta gwarancyjna z logo firmy, na materiały i montaż instalacji.

Efektem zautomatyzowania tych czynności jest trzykrotne skrócenie procesu ofertowania w firmie PROFTECHNIK, co pozwala jej jeszcze szybciej niż do tej pory obsługiwać klientów. W codziennej pracy dużym ułatwieniem dla pracowników firmy jest także dostęp do pełnej dokumentacji i kart gwarancyjnych klienta, które dostępne są z poziomu programu Corax.

Pełna kontrola nad materiałami (obsługa kodów kreskowych)

Inną ważną potrzebą spółki była obsługa magazynu i kontrola wydawanego na montaż materiału. W systemie Corax firma prowadzi szczegółową ewidencję paneli fotowoltaicznych i pozostałych materiałów. Obsługa kodów kreskowych i numerów seryjnych modułów fotowoltaicznych pozwala mieć pełną kontrolę nad wydawanym materiałem. Ponadto zczytywanie numerów seryjnych urządzeń wykorzystywane jest także do tworzenia karty gwarancyjnej.

Szybki start z programem i dalsze plany

Firma PROFTECHNIK w systemie Corax prowadzi również inwentaryzację, zakupy, sprzedaż oraz rozrachunki z dostawcami i klientami. Dzięki możliwości transferu danych z poprzedniego programu szybko rozpoczęła pracę w nowym systemie. W najbliższym czasie planuje wdrożyć kolejne moduły, które wspierać będą obsługę kolejnych obszarów dynamicznie rozwijającej się działalności, jak obszar opieki posprzedażowej i serwisu.

Szukasz systemu ERP do swojej firmy? Chcesz poznać nasz program?

Przeczytaj także
08 sierpnia 2023
KSEF – Projekt nowelizacji rozporządzenia dot. dostępu do faktur
Zobacz więcej
09 stycznia 2024
Nowoczesna logistyka – Integracja ERP z kurierami jako klucz do efektywności.
Zobacz więcej
20 lutego 2019
Colibra – producent biżuterii wdraża moduł produkcyjny!
Zobacz więcej