Szybki kontakt

RODZAJE SYSTEMÓW ERP

Współczesne systemy ERP, można podzielić na dwie kategorie.

  • Z zamkniętym kodem – wyłącznie producent dysponuje i rozwija kod systemu.
  • Systemy w pełni otwarte, które dostarczane są wraz z kompletnym środowiskiem rozwojowym IDE (ang. Integrated Development Environment)

Obydwa podejścia mają swoje wady i zalety, o których przeczytasz poniżej.

Systemy z zamkniętym kodem

Systemy z zamkniętym kodem są szybsze we wdrożeniu, przez to mniej kosztowne. Producent bierze na siebie odpowiedzialność za zgodność ze zmieniającym się prawem, co jest wygodne z punktu widzenie klienta. Upgrade do nowej wersji zazwyczaj przebiega automatycznie i nie generuje dodatkowych kosztów usług.

Zaś istotną wadą takiego podejścia, są ograniczone możliwości adaptacji systemu do specyficznych potrzeb klienta, do czego służą tylko zestawy parametrów. A to zazwyczaj o wiele za mało, aby stworzyć rozwiązanie „szyte na miarę”. To klient w dużej mierze musi dostosować się do systemu.

Ponadto z powodu braku narzędzi rozszerzających fabryczną funkcjonalność, takie systemy są często „zaśmiecone” specyficznymi i rzadko używanymi funkcjami wymuszonymi historycznie przez poprzednich użytkowników.

Systemy ze środowiskiem IDE

W systemach ze środowiskiem IDE można zazwyczaj odwzorować wszelkie specyficzne procesy klienta. Program można „skroić na miarę”. To jednak wydłuża proces wdrożenia i zwiększa koszty. Ponadto upgrade do nowej wersji, nie jest zazwyczaj tak prosty i tani, jak w pierwszym przypadku.

HermesSQL

Program Hermes SQL dzięki swojej architekturze niweluje wady i uwypukla zalety obydwu powyższych filozofii. Posiada silną, rozbudowaną i mocno sparametryzowaną funkcjonalność fabryczną. Dodatkowo zaś posiada środowisko rozszerzeń pozwalające odwzorować specyficzne wymagania klienta.

Proces upgrade przebiega w pełni automatycznie. W trakcie podnoszenia systemu do nowszej wersji wymieniane są wszystkie fabryczne składniki: funkcje, klasy, wydruki, widoki i moduły, zaś te stworzone indywidualnie dla klienta pozostają nienaruszone.